In random

kisah pak guard uitm dan aku

once upon a time.there was me who studying in uitm shah alam.. in uitm there's a banner who stated 'PELAJAR DILARANG MEMBAWA KENDERAAN'.Tapi suka hati aku la kan nk bwk ke x...




tapi sedang aku nk mengdrive ke dlm uitm...,dgn mmbaca jampi serapah dan mengangkat kad pelajar(sbb xde sticker)..aku ingat bleyla lepas...tp semuanya sia2 belaka ...






First day....(dialog aku n pakguard)



p.g- assalamualaikum dik



me- waalaikumussalam pakcik



p.g- adik ni selalu ke bwk kereta masuk ni..



me- xdela pakcik (sambil wat muka kesian)... selalu saya naik bas nila 1st time saya bwk (padahal dah berpuluh2 kali bwk)..



p.g- ooo.. selalu naik bas ye???



me- ye pakcik,saya nk pergi pusat kesihatan (walaupun tgah sihat
walafiat..coz thats the only reason that came out in my mind)



p.g- oo ok (sambil mengangkat tgn suruh aku jalan)


hehe...




2nd day....


mcm biasa angkat lg kad pelajar..tp kena tahan jugak..


p.g - kenapa xde sticker ni? selalu ke bawak kereta nih?



me- (dgn muka busuk mnjawab) xpenah bawak pakcik.. tp hari ni sy ada
hari pendaftarn (ni betul eyh) tapi saya terlambat, xsempat
nak naik bas(ni sgt tipu...wahahaha!!!)




p.g- (dgn muka kesian) ok jalan...






p/s- for those u want to drive to uitm,n didn't have sticker.. u
can guna my excuses...mmg sure lepas r.. tp kalau kena ngan
pak guard yg sama... nasib korangla....hehehe

Related Articles

0 comments:

Search This Blog

I'm Back......

Last entry was 2014. Lamanya x update blog. Rasa malu pula bila baca2 balik entry2 lama. What to update ya. Hmm I am still working. I g...