In Cats

OMG ! OMG ! THEY ARE JUST TOO CUTE.....


Last night,I had a talk with Wawz regarding our anak2 bulus........ Time tu sgt amatlah pening nak pikir masa aku beranak nnt mcm mana nak uruskan diorg.... Labour bknnye g hospital masuk labour room 15min dh kluar...





Aku baca ada yg 12hrs... 2days pun ada tau contraction....



So tnya la Wawz,cmne nk buat nnt kalau dh skt nk bersalin... Aku suh Wawz g hntar pet boarding... Wawz ckp mane smpat tgh skt2 nk g anto...huhu btul gak kn....




Reason nape aku pening:

  • sbb diorg bley mkn wet food je,pastu minum susu mak dia lg...
  • Skrg diorg ddk dlm cage sbb bila letak luar diorg kencing berak meraban je...
  • Penat bwk Miley kuar masuk cage bila nk bg diorg susu
  • Litter box diorg letak surat khabar so kena tukar slalu if diorg kencing,sbb sekor kening je hbs basah sume dh, xletak pasir sbb last time try, sume bekejar masuk dlm box tu n mkn pasir huhu....

  • Lg satu letak dlm cage sbb nnt diorg tido merata,blkg mesin basuhla,merata2 je...




But syukur3 Alhamdulillah, everything changed in the past 2 days kalau xsilap.... Why? Sebab



  • Diorg dh boleh mkn kibbles (dry food)
  • Still duduk dlm cage, kluarkan skali skala nk bg diorg main
  • Bila kluar tu time tula diorg menyusu
  • Dh tukar surat khabar to pasir and diorg dh xmkn pasir tu!!! yeay.... Trus pandai shi shi n poo poo dlm tu....Happy giler haha


Pastu, tengahari td siapkan makanan mak bapak n anak2 kucing.... Pastu diorg main2 jap


Aku tutup pintu n g kt dpn dgn harapan bdk2 tu jgnla wat bnda2 mengarut kt blkg tu... Xbuat 'Business' merata, xduk blkg washing machine.....



Aku g dpn sbb nk mkn breakfast, roti bakar 2keping je huhu, see aku siapkan mkanan diorg dulu baru aku mkn.... Ksian anak I..hehe



Pastu dlm setengah jam,aku g blkg balik... Nk tgk hidup lg ke diog tu, kang tersangkut mana2 plak kan...




And what I found is beyond what I ever expected it to be... Cute to the max!!!!!!!




















Sume dh masuk cage dgn sendirinya n on the way nak tido..... Warggghhhh comel gile..... Aku ingat diorg tgh terlompat2 xtentu arah.........




Kt blkg tu tools diorg ye,febreeze,spray,tisu,mcm2la huhu, abaikan..... Tiga tingkat cage...Blkg ni used to be wet kitchen masa satu family Wawz duk sini...... n atas cage diorg tu basket tmpt Percy tido.... Miley kan xsuka tido tmpat selesa.... So dia tido kt bwh je











Guna tangga tula diorg masuk n naik "bilik" tido...hehe.... Aku letak tangga tu sbb if ada yg nk masuk g litter box ke..........



Tp yg peliknya sume skali plak tu masuk... Bkn sekor dua je... Ala rugi xdpt tgk.... Mesti comel diorg beratur masuk.......... Dh tengahari kan...nak2 plak pas mkn, mmgla syiokk nk tido











Tgh mamai2 nak tido..... Ni aku perah otak nk renovate cmne nk bg luas... patut kn alas tu satu je..N cage ni suppose 3 tingkat....tp diorg suka sgt tergolek ke bwh..... So ni la hasilnya.... Manala xskt piggang den ni....psg cabut,psg balik until jd perfect








Mummy dia rilek je tido kt simen...... Ye kerusi tu utk aku yg xlarat nk berdiri lama2 tgk diorg...





Heee, bosan ke?? Again...ada aku kesah?? But syukur Alhamdulillah again sbb Allah mempermudahkan segalanya untuk aku jaga makhluk tuhan paling seksi ni....



Just when aku tgh nk pecah kepala otak pikir, segalanya jd mudah.my hihi...........







Ok last but not least








4 kepala budak kecik dlm mangkuk....










Mkn dlm cage sbb nnt mak dia nyibuk g mkn food diorg... Walaupun baru je mkn...Ish3....





Itu aje.... adakah dgn semua yg dh jd teratur ni bermaksud aku akan beranak soon??? Haha... Plzzz jgn minggu ni, doktor saya xde, dia g oversea kot... Xnk r beranak kt Selayang...heee




Sekian laporan utk hari ni.... Kpd-Nya kita meminta, dan sesungguhnya Dia mendengar...
Alhamdulillah lg... Sibuk bersyukur semayang zohornye blom lg, ehehe.... Pukul 2 baru... ish2 buruk btul perangai







Related Articles

0 comments:

Search This Blog

I'm Back......

Last entry was 2014. Lamanya x update blog. Rasa malu pula bila baca2 balik entry2 lama. What to update ya. Hmm I am still working. I g...