In about me

ALHAMDULILLAH............

Bagi pekerja2 awam, mestila hujung bulan dlm 25hb korang jd happy semacam je kan.... Time ni mestila cm dh pikir nak beli mcm2...



Sbbnye gaji sudeyla masuk.........Pastu Jusco, Carefour sume kompem ramai org... Beratur punyela pjg nk bayar... Restoran2 plak full, pack mcm ape je kannn.........




Aku plak, yg xbekerja nih, jd secretary utk lakila...25hb je ada tugas khas g cimbclick nak check gaji dh masuk blom...muahaha....



Tp bkn tu je keje aku, dh masuk je gaji, bersusunla bil aku cari nk byr.... Online je, 10min siap...




So 25hb ni pun, menge check la aku akan gaji Wawz...(ayat kel sket)... Pastu mcm keajaiban plak berlaku ble tgk total gaji....Pelik plak aku, gaji Wawz dh naik ke? Xpun Najib bg bonus senyap2 xkuar paper ke? hehe... Mcm2la aku pikir time tu




Pastu aku msg Wawz tnya dia...Dia ckp xtau.. Pastu berkali2 jgkla aku cek,kot2 bank salah masukkan gaji, pastu dia deduct balik ke.........Tp amount still sama....




Tp aku cite ni, gaji masuk tu pun xdela sampai bertambah beribu2 lemon, bertambah skit je dr biasa... Jgn ingat aku dh jd ribuan or jutawan....... Seciput je pun hehe, but Alhamdulillah sgt



Pastu aku cek online penyata gaji Wawz, skrg penyata gaji gov kena cek online ye.... Rupanya ada dapat bayaran dr tunggakan elaun... Kitorg pun xtau elaun apa, dia just tulis Tunggakan elaun lain2...



Ya Allah, time tu rasa mcm terharu biru sesangat je, di saat aku n Wawz perlukan rezeki lebih sbb Insyaallah dlm hjung bln 5 ni aku akan bersalin, Allah berikan rezeki kpd kami.....



Mmg bergenangla air mata, sbb past few months ni kan duit agak limited utk ditabur, sbb beli kelengkapan baby, bayar subscription fees aku lg, road tax la, mkanan kucing yg sebulan ntah brape ratus hbs, sbb nk yg bgs mahalla byr kn...



Makanan kucing tu yg mahal sbb wet food, si Miley xsuka sgt dry food... N yg penting aku xnk beli yg murah, xbgs utk diorg... Pastu Miley makan plak 5-6 kali, sbb dia menyusu kan? so mestila cpt lapar... Tp yg peliknya duit ade je nk beli makanan diorg, xde pun tersesak ke apa... Rezeki Allah utk makhluknya kan..Bkk purse je ade, cek poket pun ado...




Bknla xde saving kt tmpt selain bank kan, tp kalau bley xmaula usik yg tu... It's for emergency.. Dh trdesak gilos baru guna...





Slalu akula yg beli wet food tu, kesianla dia tergesel2 nak makan, bkn xde makanan, ada je dry food dlm bowl tu, bkn Friskies pon, tp Royal Canin, still xnk, nk wat cmne...... Dhla dia ni kurus keding, bg susu kt anak,lgla jd keding.....




Kitorg xde merungut pun, tp penat g petshop je, ulang alik beli bertin2 makanan kucing yg bsh tu... Pastu kucing kat luar pun ada 4ekor aku ada bg mkn, walaupun jiran sebelah ada bg makanan, tp sbb mcm jarang je dia bg, so aku beli makanan utk diorg jgk, tp yg biase2 jela.... Kesian tau kurus anak kucing tu... Dtg manja2 nk mkn, dh bg kalau diorg mkn xhbs, adala kucing lain dtg tumpang mkn.... For me xpela, berkongsi rezeki Allah bg dgn diorg yg xmampu nak cari makan sendiri....




Ok dh byk plak melalut, lepas aku cek gaji tu, rutin harian aku cekla twitter punya timeline, baca tweet org lain... Terbacala aku tweet dr Ayat Quran yg aku follow ni :



»
Ayat Quran
Dan janganlah kamu membunuh anak-anakmu karena takut kemiskinan. Kamilah yang akan memberi rezki kepada mereka dan juga kepadamu (17:31)



Walaupun bab bunuh2 tu mmg xde kaitan, tp hati trus terusik bila baca ni, dgn kata mudah, Allah beri rezeki lebih pd kami utk anak yg bakal lahir n maybe utk anak2 kucing yg comey2 kt blkg tu......



Blum lahir lg, tp rezeki dh diberi...Alhamdulillah lg....



Skrg kena planla bln ni punya spending, Jumaat ni kena check up, kenala beberapa ratus utk consultation,scan or ubat... Selama ni free je kan wat kt makcik huhu....



Duit tu kena simpan, lepas bersalin nk beli pampersla, pastu aku nk sambung klas balik, dgn duit kelas n paper lg... Aaaa pening balik...


Apa2 pun, to ibu2 di luar sana, if u r getting pregnant, expected or unexpected, jgn pikir pasal xcukup duit or apa2 yg berkaitan dgn rezeki berkurang, Allah maha mengetahui dan mendengar, sesungguhnya Allah akan membantu hambanya yg lemah itu.....




Thanks pada sape2 yg baca entry ni sampai berkerut2 kening tuh nak concentrate hehe....

Padamu Ya Allah, aku bersyukur tidak terhingga... Peringatan utk diri sendiri, jangan kufur dengan nikmat dan rahmat yg diberi....



Renung-renungkan, dan...(sambungla sendirik >_< )




Related Articles

0 comments:

Search This Blog

I'm Back......

Last entry was 2014. Lamanya x update blog. Rasa malu pula bila baca2 balik entry2 lama. What to update ya. Hmm I am still working. I g...