In

BUSINESS MINDED







Sedang aku bergoleks2 dgn Iman, tunggu dia bgn so that aku ada kwn, tiba2 mcm terpikir something.....



Apa aku pikir tengahari td? Ooo..aku bukan pikir nak ponteng pose hokkayy..... Tapi tiba2 terdtg idea untuk buat online business...


Actually dh lama jgk pikir ni...Tp mcm xserious..........tp dis time mcm serious plak, serius-sesiriusnya la.....


N this is how serious I look like:










ooopss, sorry, this is how serious Iman looks like




What kind of item that I wanna sell, hmm, setakat ni yg aku pikir adelah tudung... Bkn bawal ke hape, ikut trend now, shawl ,pashmina, n tudung sarung n lycra.......



Mesti korg ckp alaaa bisnes tudung ni mcm dh byk je, laku ke nnt.. Belum cuba blum tau kan.. Never afraid of failure to achieve success. Lgpun if nak bisnes makanan mcm cupcake ke agak leceh dgn anak kecik lg, so tudung mcm plg senang n sesuai je.. Bila aku tanya Wawz dia pun mcm biasala ok kan aje...



My target customer of cosla korg2 yg baca blog ni hah... Akak2 prempuan ni... The reason nape nk wat online biz sbb mmg bosan tahap gaban duk rumah, even with Iman n kekucing n husband, I can handle everything n still got byk masa lapang....... Pastu internet plak guna Unifi, so mcm mmbazir je kalau x di fully utilised kan.....



Walau semangat berkobar2,tp takutla jgk kan if mcm aku ni hot-hot chicken shit je nk berbusiness.... I do envy Kelantanese, rasanya mcm 90% of them ada business sendiri... Very the business minded la diorg ni... I'm not Kelantanese but aku nk berbisnes jugak hehe......



So what say u.... Adakah kamu2 yg membaca blog ni akan menyokong bisnes saya?? hehe



Korang2 support ye saya,tp bila nak start tu xtaula,maybe pas raya ke kan....


Support tau2....N if korg ada idea yg lg best ke don't hesitate to suggest it ye











hukhuk malula saya






Related Articles

3 comments:

CikGU AnEM... said...

saya sokong 100% mama diela..hahaha..t i bl kat u je k..:P

uMi KaLtHuM said...

sokong!!!! ble gak tmbh sumber pendapatan kan n isi mase free....n

Sabda Nabi s.a.w., "Sembilan per sepuluh rezeki adalah daripada perniagaan. Manakala hanya satu per sepuluh sahaja rezeki daripada makan gaji."

wahhhhh tp umi nak kuih raye laila cm dulu!!!! hihihi

Mrs NDN said...

anem: ok u first ustomer i eyh


umi: sbb ingat ape yg rasulullah ckp tula lg nk wt bisnes n xnk mkn gaji huhu...

kuih raya? alaa xbuatla taun ni.. buat pun maybe skit je utk rmh huhu..

Search This Blog

I'm Back......

Last entry was 2014. Lamanya x update blog. Rasa malu pula bila baca2 balik entry2 lama. What to update ya. Hmm I am still working. I g...