In

NASI BERIANI



Aku ada mcm perasaan tetibe nk masak sumthing yg xpenah masak......... So last month kot, tetibe je nak masak Nasi beriani....



Lalu menggoogle la haku dgn gigihnya, 1 thing when i want to try a new recipe i'll try to find the easiest one... xmaula leceh2 pastu xsedap kan......





Hasilnya..........





Nasi beriani , daging rempah n acar timun, xletak carrot sbb xde........



2 kali dh masak nasik ni, family aku dh rasa family in law pun dh rasa... diorg bg komen positif hiuhiu... ckp sedapla kannn.........


Alhamdulillah aku adala skit kot bakat masak,walaupun ,malas ya rabbi nk msk, the most essential thing to have when u want to cook, is balance.... kena pandaila klau trmasin kena tmbh gula skit or air, or termanis ke tertawar ke... 



Resepi nasi beriani ni aku ambik kt sini ..............


Setakat ni Nasi2 yang aku biasa masak, Nasi Lemak, Nasi Ayam (dr sekolah dh kena msk hehe) , Nasi Tomato, Nasi Minyak , n Nasi Beriani.... nnt nak google Nasi Dagang or kerabu sbb laki aku sukala makan tu kan..........



ok selamat memasak



Related Articles

0 comments:

Search This Blog

I'm Back......

Last entry was 2014. Lamanya x update blog. Rasa malu pula bila baca2 balik entry2 lama. What to update ya. Hmm I am still working. I g...