In

HARI INI HARI CUAK

Today is my cuak's day........Why??? My gemok Percy mcm nak mati je hari ni...hehe...


Bley plak gelak, buruk pangai btol............


AL-kisahnya, mcm biasa sume wat keje sendiri2 r kannn... Aku wat2 bz baca blog, Percy ngan miley melepak mana2....Miley plak ada keje baru, menyusukan anak....


Dh hbs blog aku khatam, carikla kucing2 sbb sume senyap je.... Miley jumpa, Percy plak takde... Slalu duk depan sliding door,mngendap kucing2 lain.....


Then aku g blkg....hah baru jumpe.......Dlm keadaan menyayat hati......









Dia duk sekor2 dlm cage ksayangan dia.... Ni bukan aku kurung haaa.... Bdk bijak ni pndai bkk pintu cage ni, tarik guna kuku,pastu dh masuk dia tarik plak tutup.... siyes tau...




Bila tgk dia cm gini, cuakla wey.... Sbbnye pg td Percy muntah byk kali.... Hbs sume fud kluar... Lps muntah dia trus duk diam....pastu hilang, Tu yg jumpa dia dlm cage nih....









Miley buat lawatan kt 'wad'




Xtaula apa punca dia muntah...sehari b4 tu Miley muntah..Tp dia okay, terkinja2 cm tupai... Mcm b4 preknen................ Percy r wat aku cuak



Tp aku suspect benda ni la punca:







Supplement yg busuk ni..... Aku bli sbb bulu Percy mcm byk gugur je,xdela byk sgt,but still nmpkla........ Ni vitamin for their fur... Dhla hrga 50hengget...Kalah vitamin aku tym ngandung nih.............



If sbb benda ni, so I hv to stop from giving him this la gamoknye... Dh ok sket bru sumbat blk dlm food dia.......



Aku msg Wawz ckp tgh tkt, dia tnya npe, aku jwbla kn..... Pastu trus sruh aku bwk g vet... Mmgla rajin.... Aku nk tggu esk je,cmne condition dia... Sbb baru kjp kn...





Pastu aku pun suspect 1 more thing yg buat dia bersapau dlm cage tu kesorangan.... Aku rasa sbb weather yg panas melampau gilakkk hari ni.... Dhla dia bulu pjg kan.........






My solution




Letak cage ni dlm bilik aku pastu bkk aircond....Kasik sejuk sketttt.........



Pastu aku pun kuar r, nk msk sume.... Tp aku kuar diorg ikut kuar, aku masuk baru diorg masuk blk..... Last2 tutup je pintu trus...Biar 2 ekor tergolek dlm bilik aku nan sojuk tu.......










Miley tumpang bontot Percy jap,seblom kena marah ngn Percy.........






Sedap btul r diorg duk ats katil aku nih.... Mane xnye, atas tilam aku tuh aku letak toto bg sdp sket tido hehe..... Tilam vono tu mmmgla syiook,tp lg syiok ade toto hadiah kawen ni...







Percy al-lalok...........




Diorg sedap2 duk bilik bersejuk-sejukan, anak2 Miley cmne??? Oooohhhh ado....






Ape lg perkerjaan diorg? Membutala...Still bwh sinki...Blum dpt pindah lg...



Aku rasa mcm xde pun diorg ni,syp je tido manjang..... Sbbnye b4 diorg ni lapar, Miley dh siap2 g kt diorg bg syusyu.... Pastu kuar amik angin..... Bgs giler tau Miley.... anak x ngs lg, dh dtg kt diorg bg susu..................So senyap je spjg masa...



Diorg dh 5 hari, mmg debab, dpt nutrition yg hebat kn.... Miley plak mmg lapar je keje... dtg kt aku sondol kapala nk mkn...b4 ni xkuat pun mkn






Dua budak debab ikut kaler bapak....... Jantina blum dikenal pasti










2 lg budak gedebab berkaler mak dia... Yg atas tu copy paste mak dia.......




Next week mahu hangkut ini anak beranak ke klinik, nk cek how they doing, sihat x, Miley kot ada prob ke kannnn.............



end


p/s: baca blog animal lover mcm nk jd je cm diorg, kutip n rawat kucing terbiar, apakan daya, blum mampu lg.......... xtau nk handle cmne.... Ada yg smpai 15-20 ekor kucing........

Maybe kalau rumah ada kwsan blkg luas bley gak kn buat...........


Blog2 animal lover, ada kt blah kanan blog haku ni....










Related Articles

0 comments:

Search This Blog

I'm Back......

Last entry was 2014. Lamanya x update blog. Rasa malu pula bila baca2 balik entry2 lama. What to update ya. Hmm I am still working. I g...