In wawz

WASHING MACHINE YG HEBAT

Before ni aku hade blog pasal washing machine yg sungguhla aku menyesal beli dulu.... Ye alkisahnya mula2 konon xnk bli lgsung sbb 2 org je.... Pastu pikir2 blk,dgn aku yg pemalas ni, decidela nk bli yg semi-auto je....



Sbbnye ingat sikit jela baju.... Skali ko, haaa laki aku je sehari 5-6 helai baju, Baju keje, sluar keje, kalau time surgery, ada baju scrub, bju pkai mlm td, baju g gym...Aku je yg xbrape nk byk...Dh duk rumah... Berpeluh pun susah kann...



Mencabar btol pakai semi-auto ni... 10 kali okay ulang alik g mesin basuh semata2 nk complete basuh baju.... 1. mula2 bkk air...duduk... 2. tutup air,wash...duduk...3. drain or kuarkan air, duduk... So kalau tukar air 3x sbb nk make sure bersih, xke sampai 10 kali ulang alik... Campur nk pindahkan ke tmpat nk spin, dgn baju yg berat tu.....Adoyaiii...Time preknen ni lg terasa kelecehan yg melampau itu


Sampai aku rasa 1st gaji kalau aku keje nnt, aku nk beli washing machine auto 10 kg punya.... Baru puas ati aku..huu



Tp kadang2...Bkn kdg2a, slalu jgk.... Washing machine yg aku dendamkn ini membuahkan hasil... Hoh? Xphm??




Like this..........










Inila dia w.machine yg slalu kna kutok tu, kiri tmpt wash, kanan spin....













Seeeeeee what inside dgn baju2 tuh.....




Upclose sket......





Mesin basuh yg mengeluakan duit (buat suara ala2 doraemon kuarkn brg dr poket ye)







Huhu hebat x..hebat x? Ajaib kan.... Ni sume wawz la punca.... Aku kalau basuh baju, yg dr dlm bakul kain kotor,masuk je trus...Dh mmg bks kain kotor,so mlsla nk cek2 poket sluar sume, dh kompemla brg2 dlm poket sume dh kuarkan....



Tp tidak bg suamiku itu.... Ni bkn skali dua jd....Berpuluh kali gakla.... Dh penat dh aku bebel kat wawz....... Nak tau ape reaksi dia?? Sambil sengih2 pastu ckp, " tu kira upah awk basuh bajula tu" Isk3 sadis betul..... Ade gak kena cubit kannnn



Geram wooo, nsbla duit Malaysia nih heavy duty sket....




Hasil hari ini




Proses mengeringkan 'upah'










Ouh,yg ini peneman setia setiap kali aku basuh baju.... Dia akan lompat2 gini kalau tgh spin baju, I pun donno why...............







Pastu aku angkat dia bg dia rasa gegaran spin tu..





Ok sekian saje, hari ni saya dpt upah RM48 tunaiii.... huhu , Tp pelikla, nape xpenah dpt skeping 50 eyh??





Related Articles

0 comments:

Search This Blog

I'm Back......

Last entry was 2014. Lamanya x update blog. Rasa malu pula bila baca2 balik entry2 lama. What to update ya. Hmm I am still working. I g...